Botulinum Toksini

Botulinum Toksini (Botoks)

İnsanlarda yüz bölgesinde mimik hareketleri (gülme, şaşırma, kızma, gözlerini kısma vb.) sonrasında dinamik çizgilenmeler oluşmaktadır. Yıllar geçtikçe bu hareketlerin tekrarlanması ile ciltte oluşan bu çizgiler daha kalıcı hale gelmekte hatta ilerleyen dönemlerde kalıcı kırışıklıklara dönüşmektedir. Yüz bölgesinde görülen bu kırışıklıklar en sık alın, kaş arası, göz dış kenarları ve ağız çevresinde görülmektedir.

Botulinum Toksini yani Botoks işlemi bu tarz mimik hareketleri nedeniyle yüz bölgesinde (cildinde) dinamik çizgiler ve kırışıklıklar oluşan hastalarımızı bu sorunlardan kurtarmak için uyguladığımız bir tedavi çeşididir.

Botulinum Toksini uygulaması yüz bölgesinde rahatsızlık hisseden tüm hastalara yapılabilen bir işlemdir. Bu tedavinin yapıldığı bölgedeki cilt kırışıklıkları giderilir, kişinin cildinin eski gerginliğini kazanması sağlanır.

Botulinum Toksini piyasada botoks olarak bulunan, clostridium botulinum bakterisinden elde edilen besin toksinine verilen addır. İnsanlarda uygulandığı bölgedeki sinir uçlarından salgılanan asetilkolin adlı maddenin salınımını engelleyerek kaslarda geçici gevşeme oluşmasına sebep olur.

Botulinum Toksin (Botoks) Nedir?

Botulinum Toksin yani genel kullanım adıyla Botoks laboratuvar ortamında clostridium bakterilerinden elde edilen saflaştırılmış protein esaslı insanlarda kaslarda kasılmaları azaltan bir maddedir.

Botulinum Toksininin tıpta ilk kullanım dönemi 1980 li yıllara dayanmaktadır. İlk kullanımında hedef tedavi bölgesi gözlerdeki şaşılıktır. 2000 li yıllarda ise Botulinum Toksini kırışıklıkları azaltma amaçlı kullanımını Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi tarafından onaylanmıştır.

Dünyada 80 den fazla ülkede onaylanmış, ülkemizde ise Sağlık Bakanlığı tarafından onaylı olarak her yıl milyonlarca kişi tarafından problemlerinin çözümü için estetik hekimleri tarafından uygulanmaktadır.

Botulinum Toksini şu anda dünyada ameliyatsız estetik alanında en sık kullanılan tedavi yöntemidir. Bu yöntem en çok ameliyatsız yüz estetiği için kullanılsa da aşırı aktif mesane, aşırı terleme, migren, şaşılık gibi problemlerin tedavisi için de kullanılmaktadır.

Botulinum Toksini Tedavisi Hangi Bölgelere Uygulanabilir?

Botulinum Toksini yani Botoks tedavisi ciltte çok derinleşmemiş kırışıklıkların tedavisinde kullanılmaktadır. Derin kırışıklıklar ve deride oluşan kırılmalarda, kırılma alanının altını dolduracak dolgu uygulaması tercih edilmektedir. Yani basit olarak söylersek Botoks hareketli kırışıklıklar için kullanılırken dolgular sabit kırışıklıklar için kullanılar.

Botulinum Toksini (Botoks) ve Hyalüronik Asit Dolgular uygulama alanları ve etki mekanizmaları birbiriyle 180 derece farklı olmakla birlikte, ameliyatsız estetik tedavilerinde sıklıkla birlikte kullanılabilirler.

Botulinum Toksini yani Botoksun en sık kullanıldığı cilt bölgeleri;

Alın bölgesinde oluşmuş kırışıklıklar,
Göz çevresinde bulunan çizgiler (kaz ayakları),
Kaş arasında oluşan kırışıklıklar,
Dudak üstünde bulunan çizgiler,
Dudak kenarında derinleşen çizgiler,
Burun kenarları (tavşan çizgileri),
Ağız çevresinde oluşmuş çizgiler,
Boyun ve dekolte bölgesinde bulunan kırışıklıklardır.
Botoks tedavisi bu bölgelerin dışında;

Gülerken diş eti görünürlüğünü azaltmak için (Gummy Smile Botoksu),
Diş sıkma ve gıcırdatmayı azaltmak için, (Masseter Botoksu),
Gülen yüz botoksu (Ağız Kenarı Botoksu),
Terleme Botoksu,
gibi daha farklı bölgelere yapılan uygulamaları mevcuttur.

Botulinum Toksini (Botoks) Uygulaması Nasıl Yapılır?

Botoks tedavisi kesinlikle klinik ortamında ve ameliyatsız estetik alanında uzman bir hekim tarafından yapılması gereken bir işlemdir. Uzman ellerde yapıldığı sürece oldukça kısa süren, ağrısız, yüksek başarı oranına sahip bir ameliyatsız estetik tedavisidir.

Botulinum Toksini uygulaması öncesinde lokal anestetik krem ile işlemin yapılacağı bölge uyuşturulur. Bu sayede işlem oldukça ağrısız geçer. Çok ince iğneler ve özel tekniklerle birden fazla noktada kas içerisine enjeksiyon yapılır. Botoks işlemi sadece birkaç dakika sürer.

Botoks İşleminin Etki Süresi Ne Kadardır?

Botulinum Toksini uygulandığı bölgeye etkisi işlemden 3 ila 5 gün sonra net olarak belirmeye başlayıp,  ilk 2 hafta içinde tam olarak ortaya çıkar. Botoks uygulamasının etkisinin kalıcılığı süresi hastadan hastaya değişiklik gösterebilmektedir. Bu süre ortalama 4 ila 6 aydır.

Uygulama yapılan kişilerde Botulinum Toksine karşı antikor gelişme olasılığı mümkündür, bu sebeple doğru zaman aralıklarında yapılması ve uzman hekimlerimiz tarafından belirlinen periyotlarla takibi en uygun olanıdır.

Botoks Uygulaması Öncesi Nelere Dikkat Edilmelidir?

Botulinum Toksini işlemi öncesi kliniğimizde uzman hekimlerimiz uygulamanın yapılacağı bölgeyi inceleyerek, tedaviye engel bir durumun olup olmadığını kontrol ederler. Bunun dışında işlemin yapılacağı kişiye sorulan temel sorular şunlardır;

İşlem öncesinde son bir hafta içinde herhangi bir kan sulandırıcı kullandınız mı? İşlemden önce kullanılan kan sulandırıcılar, ağrı kesici ilaçlar, vitaminler ve gıda destekleri sebebi ile morluk oluşma ihtimali artar.
Son 6 ayda tetanoz aşısı oldunuz mu? Tetenoz aşısı olan kişilerde işlemin etkisinin görülme olasılığı düşmektedir.
Hamilelerde ve emziren annelerde de botoks yapılmamaktadır.

Botoks İşlemi Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

Botulinum Toksin uygulaması sonrasında;

İlk 12 12 saat makyaj yapmamalıdır.
Uygulama yapılan kişi yüzünü ovuşturmamalı ve fazla mimik yapmaktan kaçınmalıdır.
İlk hafta direk güneş ışığı ve aşırı sıcaktan kaçınmalıdır.
Botoks işlemi sonrası oluşan küçük şişlikler ve kızarıklıklar ortalamada 2-3 saat içinde kaybolur.
Botoks uygulaması yapılan bölgede beklenmeyen ya da sizi tedirgin eden herhangi bir durum oluştuğunda mutlaka hekimlerimize  başvurun.