Aşırı Terleme

Aşırı terleme, belli işleri yapmanızı, belirli kıyafetleri giymenizi, diğer insanlarla olan ilişkilerinizi engelleyen, iş hayatınızda ve sosyal hayatınızda sizi zor durumlara sokan utandırıcı bir rahatsızlık olabilir. Aşırı terleme tedavisinde ilaç, antiperspirant ve hatta ameliyat dahi kullanılmasına karşın, botulinum toksini enjeksiyonları ve lazer terapisi de cerrahi işlem minimum olacak şekilde uzun ömürlü tedavi biçimleri olabilmektedirler.

Aşırı Teleme Tedavisi İçin İyi Bir Aday Mıyım ?

Aşırı terleme tedavisini neden tercih edebileceğinize dair bazı ortak nedenler aşağıda verilmiştir:

Rahatsız hissediyor ve terlemenizi kontrol etmek için sık sık kıyafetlerinizi ve hareketlerinizi değiştirmek zorunda kalıyorsanız,
Hayat tarzı seçeneklerinizi aşırı terleme nedeniyle sınırlamışsanız,
El terlemesi nedeni ile bazı nesneleri tutarken düşürecek gibi oluyorsanız,
Ayak terlemesi yaşıyor çoraplarınızı günde birkaç kez değiştiriyorsanız,
Aşırı terleme nedeniyle susuz kalıyor ve kötü hissediyorsanız.
ve genel sağlık durumunuz iyi, olumlu bir tutum ve gerçekçi beklentileriniz varsa, aşırı terleme tedavisi için büyük olasılıkla iyi bir adaysınızdır.

Aşırı terleme tedavisi işlemine karar veren birçok kişi aynı zamanda lazerli cilt yenileme işlemlerini de araştırmaktadırlar.

Aşırı Terleme Tedavisinin Avantajları

İş hayatında ve sosyal ortamlarda daha iyi hissedersiniz
Düşürme kaygısı olmadan nesneleri tutabilirsiniz
Gardırobunuzu sınırlamak veya sık sık elbise değiştirmek zorunda kalmazsınız.
Kollarınızı utanmadan rahatça kaldırabilirsiniz.

Aşırı Terleme Tedavisinin Dezavantajları

Botulinum toksini enjeksiyonları her yedi aydan iki seneye kadar tekrarlanmalıdır.
Lazer tedavisi kalıcıdır ancak takip edilmesi gerekmektedir.
Bazı tedaviler vücudun sadece bazı kısımlarında etkilidir (koltuk altı gibi).

Aşırı Terleme Tedavisi Nasıl Yapılır ?

Oral ve lokal ilaçlardan ter bezlerini bloke eden veya devre dışı bırakan prosedürlere kadar terlemeyi azaltmak için kullanılabilen birçok çözüm vardır. Terlemeyi kontrol eden spinal sinirlerin kesildiği veya alındığı majör cerrahi, ilaç tedavili yöntemler incelenmediği sürece genelde önerilmez. Aşırı terleme tedavisinde kullanılan bazı ortak yöntemler aşağıda verilmiştir:

Reçeteli antiperspirant ve oral ilaçlargenel olarak terlemeyi azaltabilir, daha yaygın sorunlardan bazılarını hafifletmeye yardımcı olabilir.

İyontoforez işleminde elektrik akımını derinin içinden geçirmek ve tedavi edilecek alanlarda ter üretimini azaltmak için su kullanılır. Bu aygıtı satın alabilir veya kullanmak için bir doktorun ofisine gidebilirsiniz. Tedavide, cihaz su aracılığıyla hafif bir akım gönderirken, el veya ayaklarınızı içinde sığ su olan bir tepsiye yirmi ila kırk dakika boyunca daldırırsınız.  Bu işlem on seans boyunca iki üç günde bir tekrarlanır. Ardından haftada bir bakım yapılır.

Botulinum toksini enjeksiyonları, ter bezlerinin sinir kontrollerini bloke eder ve çoğunlukla koltuk altı hiperhidroz veya koltuk altı aşırı terleme tedavisinde kullanılır, aynı zamanda eller, yüz ve ayaklardaki aşırı terlemeyi tedavi etmek için kullanılır. Plastik cerrahınız koltuk altı terlemesi tedavisi için yirmi ila elli enjeksiyon yapabilir.

Koltuk altı tıraşı ter bezlerinin “uzaktan tıraş” edilmesi için derinin altında çalıştırılan bir artroskopik tıraş makinesinin (ucunda bıçak olan uzun, ince kanül tipli tüp) kullanımını içeren cerrahi bir işlemdir. Bu işlem liposuctiona benzer olup, her koltuk altı için bir kesi gerektirir, kalıcıdır ve kıl köklerine zarar vermez.

Lazer ablasyonunda, doğrudan deri altındaki bir lazer kanülünün ürettiği ısıyla koltuk altı ter bezleri devre dışı bırakılır. Bu cerrahi prosedür her koltuk altına küçük birer kesi yapılarak lokal anestezi altında gerçekleştirilir. İşlem genel olarak kalıcı olup, kıl büyümesinde az miktarda zarar görülebilmesi sonucu vardır.

Mikrodalga teknolojisi son zamanlarda koltuk altı hiperhidrozu ve kol altı kokusu için etkili bir cerrahi işlem gerektirmeyen tedavi olarak ortaya çıkmıştır. Bir el cihazı, yayılan mikrodalga enerjisine bezleri yaklaştırmak için deriyi emer. Tedavi acısız olup genellikle hazırlık aşaması dahil olmak üzere bir saat içinde tamamlanır. En iyi sonuçları elde edebilmek için bir veya iki seans yeterli olur.

Bu Tedavide Seçeneklerim Nelerdir ?

Terleme azaltma seçenekleriyle ilgili konuşmalarda duyabileceğiniz bazı terimler aşağıda verilmiştir:

Reçeteli antiperspirant (alüminyum klorür içerir)
Oral ilaçlar (antikolinerjikler)
Botulinum toksini enjeksiyonları
Lazer ablasyonu
Mikrodalga teknolojisi

Tedaviden Sonra Yara İzleri Nasıl Görünür ?

Lazer ablasyonu ve koltukaltı tıraşı gibi cerrahi tedavilerde, asgari düzeyde yara izi bırakan ve görsel olarak pek belli olmayan bir veya iki küçük kesi gerekir. Enjeksiyon, elektrik akımı, mikrodalga enerjisi ve oral ve lokal ilaçlar gibi cerrahi olmayan tedavilerde kesi yapılmasına gerek duyulmaz.